Stockholm here we come!!

I helgen gäller det tjejer! Då åker vi...gud vad man längtar nu. Vi har verkligen fått ett bra kap både på hyrbil och hotell. Så för bilen betalde vi 1100 för torsdag till söndag och 680 för två nätter på grand inkl frukost:) Det kommer bli en så bra helg. Liselott, Philippa, Mathilda och Victoria.. Kan man önska sig bättre resekompisar??

Födelsedagsfirande för mig!

Nu har man blivit ett år äldre. Fyllde 22 i fredags. Så i onsdags var det lite vänner och släkt kalas hemma hos mig. Det blev god mat, tårta, presentöppning och massa bad. Jag fick bland annat en plunta av min syster, ett rött hjärta. Tallrikar av Emma, blommor, presentkort på bio och gina. Smycken m.m. Anna, Liselott och Jonas kom så det var riktigt trevligt. På kvällen åkte jag och Liselott till hotellet. Inget drickande, bara gå ut och dansa. Det var mycket folk ute. Riktigt skoj hade vi. Det har vi jämnt!!

I fredags var det då min födelsedag. Tyvärr så skulle jag jobba men senare på kvällen var jag hembjuden till Jennie. Där blev det förfest med brudarna. Liselott, Lina, Josefin, Philippa, Mathilda och Victoria. Sedan bar vi av till Göteborg, trädgården. Tjejerna hade köpt grymt fina presenter som jag var riktigt nöjd med. Örhängen, halsband, underkläder, väska och ett poccahontas band:) Tack, ni är underbara! Det blev tio tåget till gbg. Där träffade vi Albin och Jimmy som också åkte dit! Det blev dans hela natten med mina flickor! Sista tåget hem blev det sen sov jag hos Liselott:)

Lördag blev det fest hemma hos mig. Lotten var hemma hos mig hela dagen och fixade med bålen, maten och tårtan. Klockan sju kom folket. Det var mycket trevligt. Under kvällen var alla vi tjejer sugna på ett dopp så vi springer ner fulla och glada. Riktigt skönt! Sedan blev det dans, spel och mycket mer. Så tack alla för uppvaktningen i helgen! Ni är guld värda:)

Allsång på Liseberg ♥ ♥ ♥

I tisdags var Liseberg på schemat. Jobbade till två sen bar det av hem för att göra sig iordning. Det blev halv fyra tåget med Liselott. Philippa slutade jobba fem så hon skulle komma in lite senare. Det blev att gå i lite affärer innan det var dags för lite mat på Fröken Olsson:) Halv sex kom vi till Liseberg. Det var fruktansvärt mycket folk. Direktsändningen började inte förrän åtta men inga platser gick att få. Vi fick stå upp men det gick ändå.. Vi fick se på repetitionen så det blev en del sjungande! Vilken stämning det var, vi hade riktigt skoj. Tyvärr så kom vi nog inte med på tv så bra.. Agnes, Sarah och Pirelli var mycket bra:) Philippa, Liselott och jag åkte sedan för att äta lite sedan blev det tåget hem! Sov över hos Liselott denna kvällen då vi avslutade med en kopp te och massa härligt prat!  Dagen därpå kom Lina till oss för lite frukost och en bra film. Sedan cyklade vi in till stan och kollade lite i affärer. Jag började jobba tre så fick sedan dra mig bort mot ängabo!

Får hoppas på fler allsång i sommar, så himla skoj!!!

Sommarstugan..

I måndags var en toppen dag med strålande solsken. Jag var nämligen ledig och även resten i familjen så vi drog till kusinernas sommarstuga i Härryda. Per kom på morgonen för att hämta surfingbrädan och plockade även upp mormor som skulle få hänga med. Pappa har nämligen kommit hem och bor där dessa fyra veckor han är hemma. De bor bara några meter ifrån sjön så det blev bad i storts sett hela dagen. Det blev grillning och badminton turnering.. Tyvärr så skulle jag jobba dagen efter så fick åka hem på kvällen. Här kommer lite härliga bilder som jag tog under dagen!!

Grattis Lina 20år!

Idag, fredag fyllde Lina Persson 20år. Jag och Liselott fick en inbjudan men tyvärr så jobbade jag till halv tio. Liselott gick dit tidigare. Jag fick cykla dit så fort jag slutade! När jag väl hittade huset var det tipspromenad på gång och massa annat skoj. Jag tog åt mig lite bål och satte mig med tjejerna. Det var riktig skön stämning när man kom. Jag kom precis till tårtan:) Sedan var det andra lekar på gång! Några hade pratat om göteborg så tror det eller ej men jag och några till drog till Göteborg med tolv tåget. Jag skulle dessutom börja jobba sju dagen efter men Lina fyllde ändå år och ville inte missa en skoj kväll som denna! Det blev utestället nivå som ligger på avenyn. Där var det sjukt mycket folk desutom tyckte dem vi var för unga, det var 23 ikväll och vi hade killar som nyss fyllt 20 så vi fick stå i kö en stund. Då står det två tjejer bredvid oss och ber oss att stå kvar för den ena tjejens pojkvän jobbade där. Då går hon bara rakt in och säger att dessa är med mig! Hahha fatta att vi kom in, så tack för henne! Det blev mycket dans men väldigt trångt, nästan lite jobbigt. Det blev sista tåget hem. Hemma mötte vi upp Jimmy och manne som också skulle sova hos Liselott. Så när vi kom hem till Liselott blev det en natt macka sedan bums i säng! Sov typ 1.5 timmar den natten men jag klarade av dagen galant ändå:)

Tack för en kanon kväll Lina, detta gjorde du bra!!